ششمین همایش طلای سبز باهدف صادرات و کشف بازارهای جدید برگزار می‌شود

ششمین همایش‌های طلای سبز با عنوان «فرآورده‌های طبیعی و سنتی؛ صادرات، بازارهای جدید، چالش‌ها و فرصت‌ها» همزمان با نمایشگاه «اصفهان فارما» طی روزهای 18 الی 20 بهمن در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود.

 

به گزارش ستاد خبری، پنج دوره گذشته همایش طلای سبز به موضوعات مختلفی همچون سالم‌سازی فرآورده‌ها و محصولات گیاهی، طبیعی و سنتی از مزرعه تا سفره، شناخت گیاهان دارویی و ظرفیت‌های این صنعت، فرهنگ‌سازی در خصوص تجویز و مصرف داروهای گیاهی از سوی پزشکان و متخصصان این حوزه، بررسی چالش‌های موجود در زنجیره تأمین و عرضه فرآورده‌ها و داروهای گیاهی، طبیعی و سنتی، بازبینی جایگاه فرآورده‌ها و محصولات طبیعی و سنتی در کشور، معرفی رویکردهای نوین در مسیر پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی و کاربرد فرآورده‌ها و محصولات گیاهی در صنعت داروسازی، صنایع آرایشی و بهداشتی پرداخته است و امسال نیز با توجه به‌ضرورت صادرات گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، توسعه این مهم موردتوجه شورای سیاست‌گذاری همایش قرارگرفته است.

محمود خدادوست مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهناز خانوی مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، امیرحسین جمشیدی مشاور ترویج و توسعه نوآوری‌های علمی در تولید و عرضه‌ فرآورده‌های طبیعی و غذای نوزادان سازمان غذا و دارو، بهرام داراییرئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی،جعفر میرفخرایی دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان داروی، مهشید حائری‌زاده معاون برنامه‌ریزی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، محمود فلامرزیان مدیرعامل شرکت گل داروی اصفهان، غلامرضا امین عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ناصر محمدی رئیس هیئت‌مدیره شرکت مشاورین ایده ناب ویژن، مهران میراب زاده اردکانی مدیرعامل شرکت هربی فارمد، مجید داوری عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعضای شورای سیاست‌گذاری ششمین همایش طلای سبز هستند که با تأکید بر اهداف اقتصاد مقاومتی و ضرورت توسعه صادرات، فرآورده‌های طبیعی، سرمایه‌گذاری، اقتصاد و بازرگانی، مقایسه شاخص‌های کمی و کیفی تولیدات داخلی با بازار جهانی، نقش رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی در ارتقای آگاهی‌های عمومی، به‌کارگیری روش‌های مؤثر کنترلی و تضمین کیفیت مواد اولیه، بررسی راهکارهای ارتباط صنعت و دانشگاه در به‌کارگیری توان متقابل، بازاریابی داخلی و خارجی داروهای طبیعی و ایرانی (راهکارها و چالش‌ها)، ساختارهای پیشنهادی در ایجاد داروخانه‌های طبیعی و تولید دانش‌محور فرمولاسیون‌های جدید را به‌عنوان محورهای ششمین همایش طلای سبز انتخاب کردند.

София plus.google.com/102831918332158008841 EMSIEN-3