بازدید 4500 نفر از سه روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان فارما و ششمین همایش طلای سبز

نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و ششمین همایش طلای سبز در حالی به کار خود پایان داد که بیش از ۴۵۰۰نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و ۶۵شرکت فعال در حوزه دارو و صنایع وابسته به ارایه آخرین محصولات و دستاوردهای خود پرداختند.

به گزارش ستاد خبری همایش، برگزاری توربازدید دانشجویان از نمایشگاه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۱۰کارگاه تخصصی، سخنرانی های تخصصی با محور صادرات فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی و برپایی سلامتکده طب ایرانی از جمله مهمترین رویدادهای سه روز برپایی نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و ششمین همایش طلای سبز بود. دبیرخانه دائمی ششمین همایش طلای سبز در پایان،

آن چه را که در سه روز برپایی این رویداد از سوی کارشناسان و متخصصان مطرح شد در قالب پیشنهادات زیر به مسئولان سازمان غذا و دارو ارایه داد:

  1. برگزاری نمایشگاه هایی از این دست به افزایش صادرات غیر نفتی می انجامد و هم راستای با سیاست اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
  2. لزوم تجویز و مصرف منطقی فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی و اهمیت خودکفایی و توجه به تولیدات داخلی
  3. لزوم داشتن یک برنامه و راهکار مناسب در حيطه همگوني نياز موجود و توليد فراورده هاي طبيعي به گونه ای که به چالش های صادراتی نیز پاسخگو باشد.
  4. گیاهان دارویی می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا کند.
  5. بسترهای لازم جهت حمایت از تولید داخلی و فرآورده های طبیعی امروز فراهم آمده و نیازمند عزمی همگانی و مشارکت بیشتر قانون گذاران و شرکت های تولیدی است.
  6. برپایی نمایشگاه های دارویی مشابه و نمونه نمایشگاه ایران فارما در سایر کلانشهرها فرصتی برای تثبیت حضور تولیدکنندگان در بازار منطقه و بومی است.
  7. برپایی نمایشگاه های دارویی مشابه و نمونه نمایشگاه ایران فارما در سایر کلانشهرها فرصتی را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد تا از اخرین مطالب علمی و آموزشی بهره مند شوند.
  8. گیاهان دارویی که بنیاد طب سنتی را فراهم کرده، در فهرست تاریخ ناملموس میراث فرهنگی ثبت شده است و با ارج نهادن بیشتر و ترویج و آموزش های لازم می توان جهانیان را نسبت به ارزش های والای آن آگاه سازیم.
  9. با توجه به ارزش افزوده بالای صنعت دارو بایستی به بحث صادرات نگاه جامع تری داشته باشیم تا بسیاری از کمبودها را در عرصه دارو جبران کنیم.
  10. لزوم توجه به فاکتورهای موفق در صادرات به ویژه توجه به نیاز بازارهای صادراتی، برندسازی فرآورده های طبیعی و خدمات بسته بندی
  11. لزوم توجه به آمایش سرزمین در بحث شرکت های دارویی و تمرکز زدایی از پایتخت
  12. لزوم توجه شرکت های تولید کننده داروها و فرآورده های گیاهی به قوانین و مقررات موجود در فرایند ثبت فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی
  13. با تلفیق فرهنگ,دانشگاه و صنعت و انتخاب پایلوتی چون cphi های دارویی یا ایران فارما به عنوان نمونه موفق داخلی پیشنهاد میگردد رویدادهای تلفیقی همه جانبه در حوزه گیاهان دارویی و تولیدات داخلی جایگزین نمایشگاه های صرفا تجاری گردد.

София plus.google.com/102831918332158008841 EMSIEN-3