به گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو مدیرکل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است، گفت: فراورده هایی که در ماهواره تبلیغ می شوند شرایط تبلیغ در فضای رسمی را نداشته اند و  برای سلامت این محصولات هیچ ضمانتی وجود ندارد.
دکتر مهناز خانوی درمورد تبلیغات داروهای طبیعی، عنوان کرد: تبلیغات این فراورده ها فقط درصورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند. وی افزود: براساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صدا و سیما، مقرر شد که فراورده های  شرکت هایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص؛ فراورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.
 مدیرکل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار می گیرد، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد که بر همین اساس فرایند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها براهی موارد خاص قابل انجام است.
 وی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فراورده هایی تبلیغاتی در شبکه های ماهواره ای وجود ندارد، عنوان کرد: به قطع فراورده هایی که از شبکه های رسمی تبلیغ نمی شود؛ به این معناست که امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته اند و در نتیجه خرید و مصرف این فراورده ها اعم از داروهای چاقی، لاغری، انواع مکمل ها و ... پیشنهاد نمی شود.
گفتنی است همایش طلای سبز  با هدف بررسی جایگاه هدف بررسی جایگاه فرآورده‌های طبیعی و داروهای گیاهی در ارتقای سطح سلامت جامعه و  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در خصوص عوارض سومصرف فرآورده های ناسالم 19 تا 21 تیرماه 1398 به دبیری دکتر مهناز خانوی در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد

София plus.google.com/102831918332158008841 EMSIEN-3